Karin Slaughter - Goede dochter

Ja hoor! Karin heeft weer een nieuw boek geschreven! Ze is een van mijn favoriete schrijfsters van spannende boeken, dus ik keek al sinds ik haar vorige boek uit had, uit naar haar nieuwe titel.



Dit boek staat helemaal los van al haar andere boeken in de Grant County-reeks. Dit boek speelt zich af in Pikeville, waar twee zussen elkaar uit het oog zijn verloren nadat hun moeder vermoord is. 28 Jaar daarna vindt er weer een moord plaats die de twee zussen noodgedwongen weer naar elkaar brengt.

Door deze gebeurtenissen, blijkt het verleden in het heden een grote rol te spelen. Karin is in dit boek in staat om taboes en gevoelige onderwerpen zoals trauma bespreekbaar te maken. Alhoewel ik niet zoveel weet over Amerika en het leven in de steden zoals Pikeville, krijg je door het boek een duidelijk beeld van de gevaren en onuitgesproken regels én welke werking deze op een gemeenschap hebben.

Het boek heeft een paar herhalingen in zich, die ik lastig vond, in de zin van dat ik het de vaart uit het boek vind halen. Het boek is een page-turner, maar minder meeslepend als andere titels van Karin Slaughter.

Het ontknoping van het boek lag net wat anders dan ik in gedachten had, dus heeft het mij verrast. Jammer aan de ontknoping vind ik dat ik nog met een vraag blijf zitten: wat is er nu met de dader aan de hand? Helaas blijft dat aan mijn eigen verbeelding in dat in te vullen.

Kortom: een spannend boek, met gruwelijke details zoals we deze kennen van Karin. Uitgesproken qua thematiek en verrassend. Ik kijk uit naar de volgende Karin Slaughter!

Slaughter, K, (2017). Goede dochter.  Amsterdam: HarperCollings Holland.

ISBN: 9789402726800
Aantal bladzijden: 506



Reacties

Populaire berichten van deze blog

Jussie Adler-Olsen - Selfies (Serie Q)

Ruth Ware - De vrouw in suite 10

Ruth Hogan - De bewaarder van gevonden voorwerpen